Het ene na het andere winkelbedrijf viel de afgelopen jaren om en dan ineens kom je zo’n topper tegen, die alle wisselingen van vraag en verandering van tijd heeft weten te doorstaan. Tally-Ho.

Ik kwam voor het eerst bij Tally-Ho in Bergen. Een lekker ruim opgezette winkel, met voor ieder wat wils. Vriendelijk personeel, dat bereid is je te helpen. En sinds kort is de droom van Barbara in vervulling gegaan. Ze opende een nieuwe vestiging in Amsterdam op het Haarlemmerplein. Gevaarlijk dichtbij..

Het is een familiebedrijf. In 1966 openden de oma en vader van Barbara van Leyen de deuren van het eerste filiaal in Bergen. In de jaren zestig openen veel hippe mode boutiques en de familie van Leyen zag een pracht kans voor het openen van zo’n boutique in Bergen. Ze focussen zich op het verkopen van kleding die op dat moment on trend is en dit blijft niet onopgemerkt. Veel vrouwen komen vanuit het hele land richting Bergen om daar hun inkopen te doen. De vader van Barbara reist naar Parijs en Londen om ervoor te zorgen dat ze hun klanten echt kunnen voorzien van de laatste trends op modegebied.

tally-ho magazine 50 jaar

Waar de naam Tally-Ho vandaan komt? Ik las het in het leuke magazine dat ze hebben gemaakt ter ere van hun 50 jarig bestaan. ‘ Tally-Ho’, is een Engelse kreet, die werd geroepen tijdens de vossenjacht op het moment dat een jager een vos had gezien. In de jaren zestig werd het in Londen veel gebruikt en betekende het een beetje hetzelfde als ‘ let’s go’.

En ze doen hun naam eer aan, want het is ze steeds gelukt on trend te blijven en ze weten heel goed waar ze hun klanten blij mee kunnen maken. Wat ik knap vind, is dat het ze is gelukt om bij te blijven door de jaren heen. Er is natuurlijk zoveel veranderd op het gebied van mode. Merken volgen elkaar snel op en het is moeilijk om grip te krijgen op wat nou in de smaak gaat vallen en wat niet. Ook de hele verandering rondom het internet heeft Tally-Ho niet in de weg gezeten. Ze zijn opmerkzaam genoeg geweest en hebben zich niet uit het lood laten slaan door deze ontwikkeling, maar ze hebben er juist gebruik van gemaakt.

Met Amsterdam erbij heeft Tally-Ho inmiddels zes vestigingen waar je een verscheidenheid aan merken kunt vinden. Ook hierin zorgen ze ervoor dat ze mee gaan in de ontwikkelingen en wat mensen belangrijk vinden. Zo verkopen ze bijvoorbeeld ook het merk People Tree, een merk dat gaat voor duurzame productie.

Ik ben al even in Amsterdam gaan kijken. Een van de belangrijkste redenen voor het succes is denk ik het personeel, de sfeer die er wordt gecreëerd. Je kunt nog zoveel leuke, hippe merken hebben hangen, maar als je naar verveelde smoeltjes staat te kijken die zich afvragen wat je komt doen, ben je snel weer weg. Als je bij Tally-Ho binnenloopt voel je de bereidheid om te helpen en je met een goed gevoel naar huis te sturen, of je nou op dat moment geslaagd bent of niet.

Het kan dus nog gewoon, succes hebben binnen de detailhandel! Hard werken, mee gaan met trends en tijd en ervoor zorgen dat mensen zich thuis voelen in jouw winkels.

Tally-Ho heeft nu een super leuke actie om hun 50 jarig bestaan te vieren! Iedere dag 1 product met enorme korting, kijk snel even op hun site voor de details!

Ken jij ook zo’n mooi verhaal of ben je er zelfs onderdeel van? Ik ben benieuwd, laat je me weten?!

 

Reacties