Als er een goed fundament staat, is de volgende stap die vertalen naar een passende huisstijl/logo. Belangrijk, want je wilt uitstralen wat je voor ogen hebt en waarmee jij denkt jouw doelgroep aan te spreken.

Blindstaren op huisstijl

Een passende naam en passend beeld is belangrijk, dus ‘be creative’, maar overdrijf het niet. Er is niets zo zonde als je weken lang blindstaren op de juiste huisstijl. In die weken had je ook al een heleboel andere dingen kunnen doen. Dus besteed er zeker tijd aan, zorg ervoor dat je jouw visie/missie op de juiste manier wordt vertaald naar een passend beeld, maar staar je er niet blind op. Kom je er niet uit, leg het even weg en pak het de volgende dag er weer bij, dit helpt ook bepaalde ideeën weg te strepen.

Jouw boodschap

Uiteindelijk gaat het toch echt om waarom jij doet wat je doet, wat kan jouw bedrijf voor de klant beteken? Waar hoeven jouw klanten niet meer over na te denken of zich zorgen om te maken, als ze met jou in zee gaan? Een goed logo is belangrijk voor de herkenbaarheid, maar het is hetgeen je doet waarmee jij je echt kunt onderscheiden. Dus zorg vooral voor ook een duidelijke boodschap.

‘Be creative, maar overdrijf het niet

Ga je aan de slag met je huisstijl? Pak een groot stuk papier. Schrijf hier kernwoorden op die passen bij jouw bedrijf, zoek naar plaatjes die passen bij jouw bedrijf en kijk welke kleuren je aanspreken. Zoek ook wat andere logo’s die je aanspreken en zet alles bij elkaar. Dit kan helpen dit proces te versnellen, zeker wanneer je jouw wensen aan bijvoorbeeld een vormgever moet kunnen overbrengen.

Nog een laatste tip rondom de huisstijl: Je hoeft niet allerlei gekke fratsen uit te halen, een logo kan juist heel herkenbaar zijn door de eenvoud. Ook hier geldt: ‘Be creative’ maar overdrijf het niet :-).

Reacties