Onderscheiden & overtuigen: Suitsupply

suitsupply - ondernemen

Onderscheiden, product kennis (van alle elementen), kwaliteit leveren en op de juiste manier de mogelijkheden combineren  die zowel online als offline retailing biedt. Dit is denk ik samengevat waarom Suitsupply zo succesvol is.

Fokke de Jong begon zijn bedrijf in 2000, na vaarwel te hebben gezegd tegen zijn rechten studie. Hij koos er niet voor de studie af te maken, maar de sprong te wagen en iets te doen met zijn liefde voor kleding en kleding maken. Kwalitatief goede maatpakken leveren tegen een betaalbare prijs. Het bleek een gat in de markt, want iets vergelijkbaars was er nog niet. (En is er volgens mij nog steeds niet, ben niet helemaal thuis in de wereld van de mannenmode..) Hij startte op een strategisch slimme plek, een pand langs de A4 waar iedere dag vele mannen die pakken dragen langs rijden op weg naar hun werk.

Suitsupply heeft inmiddels 50 winkels in 11 verschillende landen. Wat mij opvalt, is dat ze geen vliegensvlugge start hebben gemaakt, wat misschien ook wel hun kracht is. Stap voor stap, waardoor je een goede basis hebt van waaruit je verder kunt werken. De eerste winkel buiten Nederland werd geopend in Antwerpen in 2007.

suitsupplyfoto2                                            suitsupplyfoto3

Marketing technisch pakken ze het handig aan door middel van prikkelende campagnes die veel mannen binnen de doelgroep zullen aanspreken.  En waar een hoop retailers nog veel te leren hebben als het gaat om het combineren van online en offline verkoop, heeft Suitsupply dit op de juiste manier weten te integreren: kennis/kunde klantenservice, online mogelijkheden in winkel etc. Ze zijn innovatief op dit gebied en willen vooruitgang blijven boeken. Begin dit jaar startte de oud marketing directeur van KLM bij Suitsupply. Hij zorgde ervoor dat KLM voorop liep op het gebied van social media.

Het verhaal van Fokke de Jong zou wellicht nog iets zichtbaarder kunnen zijn op hun eigen website, omdat ik denk dat het de bezoekers aanspreekt en kan binden, zo’n jongensdroom die met weinig middelen uitgroeit tot iets groots en succesvols.

Een onderscheidend product, kennis van zaken en een stuk overtuiging en vastberadenheid kunnen je heel veel brengen!

Nieuwsgierig geworden en zien wat Suitsupply biedt? Kijk even op hun website!

Heeft een van mijn mannelijke lezers een pak van Suitsupply? Zou je er nog een aanschaffen?

En ben jij ook gegaan voor jouw jongensdroom? Lijkt me leuk jouw verhaal te horen!

 

Foto credits Suitsupply!

 

Reacties

Een reactie op “Onderscheiden & overtuigen: Suitsupply

  1. Pingback: Online fashion inspiratie; Mannen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.