Als je besluit om voor jezelf te beginnen, is het erg belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van wie je bent, wat je wilt, waar je energie uithaalt, wie je wilt helpen en waarbij. Creëer jouw Personal Brand!

Door goed na te denken over je Personal Brand stel jij jezelf in staat onderscheidend te zijn en duidelijk naar voren te brengen waar jouw kracht ligt en waar jij bij kunt helpen.

Om erachter te komen wat jouw personal brand is, zijn er verschillende tools beschikbaar die je hierbij kunnen helpen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht bij de Branding Studio. Ik heb hun Personal Branding Guide aangevraagd en ben langzaam begonnen met het beantwoorden van de vragen. Daar heb ik lang over gedaan, ik ben er nog steeds niet helemaal uit : )

Want wat zijn mijn kernwaarden, hoe zien anderen mij, wat zijn mijn dromen? Interessante vragen waar je goed over na moet denken, waarvan de antwoorden niet simpel zijn en die de kern raken van wat je wilt doen en bereiken. Ik heb veel dromen, maar ja wat is nou die ene droom waar ik nu voor kan en wil gaan.

Goed nadenken over je Personal Brand vind ik belangrijk. Want nu ik voor mezelf begin, wil ik echt kiezen voor waar ik gelukkig van word en me niet laten opslokken door alles wat op mijn pad komt. Als je weet wat je wilt, kun je echt dat pad kiezen waar je energie uit haalt.

DSCN0006

Naast het invullen van de guide besloot ik ook een workshop Personal Branding te volgen bij DTP Diva. Toch weer net even anders. In plaats van zelf thuis aan de slag, samen met anderen nadenken over je personal brand en feedback ontvangen op hoe je overkomt en de ideeën die je hebt. Ik vond het erg leuk om reacties te ontvangen op mijn verhaal en ook reactie te kunnen geven op het verhaal van anderen. Van beiden leer je!

De combinatie van het zelf thuis aan de slag met de guide en het volgen van de workshop is een hele goede. In de guide van de Branding Studio staan vragen als: Vraag vrienden om jou te omschrijven en maak een moodboard waarin je zowel woorden als afbeeldingen verzameld die je aanspreken/passen bij wat je wilt.

moodboard

Tijdens de workshop zijn er natuurlijk overlappende vragen over bijvoorbeeld je kernwaarden en dromen, waar je dan al even over hebt kunnen nadenken. En ga je direct meer in op wie je kiest als doelgroep en de boodschap die je wilt overbrengen.

Ik houd zowel de workshop uitdraai als de Personal Branding guide nog steeds gewoon bij de hand en vul ze iedere keer weer aan met dingen die in mij opkomen.

En zo langzamerhand begin ik erachter te komen waar nou mijn kracht ligt en waar ik energie uithaal. Zodra ik eruit ben, laat ik het weten : )

Heb jij wel eens nagedacht over jouw personal brand? Wat je kernwaarden zijn? Wat je wilt uitstralen? En wie je kiest als doelgroep? Ik zeg het invullen van de guide of het volgen van een workshop is zeker een aanrader!

 

Reacties