Toen in Amsterdam op de Bilderdijkstraat de winkel van Daily Paper opende, nu ongeveer twee maanden geleden, stonden er flinke rijen voor de deur. Iedereen wilde graag even binnenkijken en wat mooie Daily Paper items aanschaffen.

Het succes van de jongens van Daily Paper is enorm. Wat begon als een blog in 2008, is uitgegroeid tot een succesvol fashionlabel. Met ruim 23 duizend volgers op Facebook en ruim 47 duizend op Instagram, hebben de jongens een grote schare trouwe fans weten te verzamelen. Ze lanceerden hun eerste collectie in 2012 en hebben inmiddels 160 verkooppunten in 25 landen.

Het mannen label heeft iets unieks, iets eigens, meegegeven door de drie oprichters die hun roots in het label verwerken. Afrikaanse invloeden in draagbare trendy kleding. De Afrikaanse roots van de vrienden zijn terug te zien in het logo, een masaischild en iedere collectie die ze tot nu toe hebben gelanceerd, hebben ze een eigen Afrikaans thema gegeven. Door dit toe doen leren zij zelf ook iedere keer weer bij over hun afkomst, want voor iedere collectie verdiepen zij zich opnieuw in de Afrikaanse cultuur.

Waarom het verhaal van Daily Paper op MEZpiration? Drie jonge jongens (vrienden) met een droom, een passie. Ze hebben de sprong gewaagd en zijn hierbij heel dicht bij zichzelf gebleven. Je kunt ergens van dromen, maar iets wordt alleen een succes als je de keuzes die je hierin maakt heel dicht bij jezelf houdt.

Kies voor iets waar je heel blij van wordt, maar zorg ervoor dat je dit doet op een manier die bij je past. Dan sla je twee vliegen in één klap. Je creëert iets unieks, want je geeft het jouw identiteit mee en je doet iets wat je enorm veel energie geeft. Dit zijn twee belangrijke factoren om succesvol te worden en te blijven.

Benieuwd naar de kleding van Daily Paper? Neem een kijkje op hun website, www.dailypaper.com

 

Foto credits: Daily Paper

Reacties