Ondernemersinspiratie: Just Franky (Vedder & Vedder)

In deze Ondernemersinspiratie het inspirerende en motiverende verhaal van tweelingzussen Anne en Esther Vedder, die vorig jaar hun eigen sieradenlabel, Just Franky, lanceerden. Een groot succes! Natuurlijk zijn ze pas net begonnen, maar een goed fundament voor de toekomst is zeker gelegd.

Met hun label Just Franky willen ze sieraden een nog persoonlijker gevoel meegeven. Een sieraard krijgen is altijd al bijzonder, maar hoe speciaal is het als hier ook een boodschap in gegraveerd staat in het handschrift van degene die het geeft? Allemaal mogelijk! Prachtige 14 k gouden (wit/geelgoud/rose) armbanden, ringen en kettingen in verschillende uitvoeringen. Je kunt dus echt een sieraad op maat maken, niemand anders die precies hetzelfde heeft!

Just Franky Esther & Anne

Toen Anne en Esther vorig jaar op het idee kwamen voor Just Franky hadden ze allebei nog een andere baan. Ze zijn direct parttime gaan werken om ruimte te maken voor het uitwerken en onderzoeken van de mogelijkheden van hun concept.

Het concept ontstond toen Esther een kettinkje kreeg van haar moeder met een hartje eraan. Dit was al mooi en persoonlijk, maar hoe gaaf was het geweest als er iets in had gestaan in het prachtige handschrift van haar moeder bedacht Esther toen.
Esther en Anne hebben altijd een passie gehad voor sieraden, dus dat ze iets met dit idee wilden doen, stond direct vast.  Want wat is fijner dan van je passie je werk kunnen maken.

Ze zijn er meteen vol voor gegaan, als iets goed voelt, gewoon direct actie ondernemen! Ze zochten uit of het idee al bestond en of het praktisch uit te rollen was. De naam voor het merk was zo bedacht, ook hier moet je niet al te lang over nadenken vinden de meiden. In de tijd dat je daar over aan het tobben bent, had je al zoveel andere dingen kunnen doen. En meestal is het toch zo dat een naam er ineens is.
Dit was bij hun ook het geval. Franky is een koosnaampje binnen de familie Vedder; Just Franky it was! Stoer en internationaal goed uit te spreken. Dat laatste kan wel eens heel goed van pas gaan komen, ambities genoeg!

Just Franky

Na een halfjaar besloten ze zich helemaal te stortten op hun eigen bedrijf en vol gas te geven! Een risico, maar ondernemen kost veel tijd en geld, dus belangrijk om allebei de tijd en de ruimte te hebben om er een succes van te kunnen maken.

En ze zijn goed op weg! Het ondernemen voelt heerlijk! Zelfstandigheid, alleen aan jezelf en aan je zus verantwoording hoeven afleggen en enorme vrijheid waardoor werken niet meer als werken voelt. Het gaat allemaal veel natuurlijker en je ziet meteen resultaat van de dingen die je doet.

Om naamsbekendheid te creëren hebben Esther en Anne goed gebruikt gemaakt van de mogelijkheden die social media biedt. Nu een jaar later hebben ze bijna 12.000 volgers op Facebook, ruim 16.000 op Instagram  en op hun persoonlijke Instagram account nog eens 31.000. En ze hebben ook al verschillende BN’ers aan hun merk weten te verbinden: Lieke van Lexmond, Rens Kroes, Doutzen Kroes, Anne Drijver en meer.. Dat helpt natuurlijk ook : )

Hoe ze dit hebben gedaan? Door gewoon te doen en niet bang zijn om ‘nee’ te horen! Veel mensen  benaderen. Ze hebben in rap tempo hun netwerk uitgebreid. Je moet er echt zelf achteraan en er hard voor werken, maar dan komt toch van het een het ander. Zo hebben ze nu bijvoorbeeld de steun van Buddha to Buddha, waar al veel expertise zit, waar zij van tijd tot tijd gebruik van kunnen maken.

Ze geloven in hun concept en weten dit ook op de juiste manier uit te dragen. Ze geven aan niet bang te zijn om groots te denken, grootse wensen & dromen te hebben. Er zullen altijd mensen zijn die er niet in geloven of die met ‘ja maar’  komen, maar als je er zelf in gelooft, dan is dat ook hetgeen dat je uitstraalt.jf foto3

Een valkuil is dat als je eenmaal op stoom bent, je vergeet je successen te vieren. Dat vergaten Anne en Esther ook wel vaak; gewoon doorgaan, op naar het volgende succes, niet snel tevreden.
Niet snel tevreden zijn is op zich niet erg, hoort een beetje bij ondernemer zijn volgens mij : ). Je moet het voor 1000% willen en blijven doorzetten om je bedrijf groter te maken. Maar voor het stilstaan bij de successen hebben Anne en Esther iets bedacht. Ze schrijven hun volgende doel op een fles bubbels en zodra het doel bereikt is, wordt dit gevierd. En komt er direct weer een nieuwe fles in de koelkast met het volgende doel erop. Een hele goeie, ik ga daar ook maar eens mee beginnen : )

Esther en Anne zijn tweelingzussen, ze werken niet alleen samen, maar wonen ook samen. Een balans tussen werk en privé is er op dit moment eigenlijk niet. Maar dit zien ze allebei helemaal niet als bezwaar. Ze werken met zoveel enthousiasme aan het uitbouwen van Just Franky, dat het niet voelt als werken. En het samenwerken als zussen is ook juist heel fijn. Je kunt tegen niemand zo eerlijk zijn als tegen je zus, waar nodig vullen ze elkaar en trekken ze elkaar door moeilijkere momenten. Ze voelen zich samen sterker dan apart.

jf foto4

En hun toekomstdroom? Just Franky internationaal uitrollen! Ik heb zomaar het idee dat dit moment niet heel erg lang op zich zal laten wachten. Anne en Esther stralen zoveel energie uit en zijn er helemaal klaar voor om hun merk tot een wereldwijd succes te maken!

Hun tip voor iedereen die erover denkt om hun droom achterna te ga of eigenlijk al op het punt staat?
“Altijd doen, niet te lang twijfelen! Je hebt niets te verliezen, durf risico’s te nemen. Het is niet erg om een tijdje even geen geld te hebben, hier word je juist creatief van! Ondernemen gaat met pieken en dalen, gewoon volhouden en doorzetten!”

Ben jij nieuwsgierig geworden naar het gepersonaliseerde sieradenmerk Just Franky? Neem een kijkje op hun website: www.just-franky.com
Je kunt hier ook lezen over de verschillende verhalen van mensen die Just Franky sieraden hebben gekocht of cadeau gedaan.

Wil je de sieraden een keer met eigen ogen zien? Just Franky heeft inmiddels ruim 40 verkooppunten, ook te vinden op hun site. Er zit er vast wel een bij jou in de buurt!

Heb je een droom? Wat houdt je nog tegen?! Ga ervoor!

 

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.