Ze zijn genomineerd voor de Dutch Marketing Awards in de categorie Start Up of the Year. En wonnen in 2016 al de World Diary Innovation Award voor Best Ice Cream. Een goed begin dus voor Koupe, deze start up die op de juiste manier inspeelt op de trend van het bewuster kiezen als het om eten gaat. Verantwoorder ijs snoepen.
Verantwoorder ijs
Een redelijk verantwoord ijsje, dat wil toch iedereen?! Het ijs van Koupe bevat minder suiker en vet dan normaal ijs en meer eiwitten en vezels. Een gezondere variant die ook nog eens heel lekker moet zijn. Ik heb het zelf nog niet geproefd dus kan dit nog bevestigen, nog ontkrachten. Maar mooi om te zien hoe innovatie wordt beloond. Koupe is genomineerd voor de Dutch Marketing Award in de categorie start up en won onder al de World Diary Innovation Award.
Het lukt de oprichter van Koupe, Jaco, binnen drie jaar een recept te ontwikkelen voor het gezondere ijs en het in de schappen te krijgen bij de Jumbo. Inmiddels is het in veel meer supermarkten te verkrijgen en over de grens zijn ze ook erg geïnteresseerd in Koupe. Zo is het al te verkrijgen in onder meer Denemarken en het Verenigd Koninkrijk.
Onderscheidend zijn
Wil je ondernemen in een branche waar de concurrentie hevig is? Blink uit door het te anders doen dan de rest. Kijk waarmee jij je kunt onderscheiden.
Koupe speelt slim in op de gezonder leven trend en biedt met hun ijs een gezonder alternatief. Minder calorieën, hogere voedingswaarde. Er zijn al zoveel ijsmerken op de markt, maar het is hun gelukt iets toe te voegen door goed te kijken waar de behoefte ligt en op de juiste manier in te spelen op de trends.
Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar dit ijs, dus ga het zeker binnenkort even uitproberen en zal verslag doen :-).