Toen Myrthe van Deijen haar koffer aan het pakken was voor een weekendje weg met vriendinnen kwam ze erachter dat ze stijlvolle pyjama’s miste. In de zoektocht die toen volgde kwam Myrthe alleen oninteressante pyjama’s óf hele dure pyjama’s tegen. Dus ze besloot zelf een elegante en comfortabele lijn te starten.
Avondenlang heeft ze zichzelf geleerd om kledingstukken te maken. Inmiddels, twee jaar later, heeft Myrthe een team opgebouwd dat nu het label Le Nap runt.
Zoektocht naar de juiste stof
Le Nap ontwikkelt comfortabele en stijlvolle pyjama’s die passen bij elk lichaamstype. Het kiezen van de perfecte stof voor de pyjama’s was nog een hele zoektocht. Tijdens die zoektocht kwam Myrthe co-founder Roosmarijn tegen. Roosmarijn werkt al tien jaar lang met grote merken. Dat was het laatste stukje van de puzzel dat nog nodig was om samen de pyjama’s te ontwikkelen die ze altijd wilden hebben, maar nergens te vinden waren.
Tencel Lyocell bleek de juiste stof voor Le Nap. Tencel is niet alleen een duurzame stof, maar ook makkelijk te recyclen. Le Nap heeft de officiële CO2-neutrale status gekregen, omdat het label hun CO2-uitstoot compenseert tijdens het hele productieproces.
Duurzaamheid blijven verbeteren
De weg naar duurzame mode is er één die nooit eindigt, volgens Le Nap. Ze zullen daarom nooit klaar zijn om zich in te spannen voor een beter milieu als het om mode gaat. Ze blijven onderzoeken en betere manieren vinden om hun duurzaamheid te verbeteren.
Ken jij meer ondernemers met een inspirerend verhaal? We horen er graag meer over!
Foto credits: Le Nap