Zeg meer met minder, kort & krachtig. Hele lappen tekst op websites of in folders, we weten het eigenlijk allemaal, het wordt niet gelezen.

En toch kom ik nog heel vaak websites en ook flyers tegen waarop veel tekst wordt gebruikt. En het is ook moeilijk, zeggen wat je wilt zeggen en voorkomen dat je ineens alweer een half a4 verder bent. Ik ben ook weer aan het herschrijven en schaven. Dus ik weet als geen ander hoe lastig het kan zijn, zeker voor je eigen bedrijf.

Probleem, oplossing, resultaat

Knip het op in stukjes, zorg voor goed passend beeld tussendoor en zorg ervoor dat je tot de kern komt. Om daar te komen kun je jezelf de volgende vragen stellen:

  • Wat is het probleem waar mijn klant mee rondloopt?
  • Hoe lost mijn bedrijf dit probleem op?
  • Wat is het resultaat wanneer klanten met mijn bedrijf in zee gaan?

Dit helpt je tot de kern te komen van wat jouw bedrijf te bieden heeft en welke problemen jouw klanten niet meer hebben nadat ze contact hebben gezocht met jou en ze het passende product bij jou hebben afgenomen.

Onderscheidend vermogen

Dit is een ongoing proces, want net als de markt, is ook jouw bedrijf continu in beweging, liggen er kansen waar je gebruik van kunt maken. Dus kleine aanpassingen zullen er altijd zijn. Maar in de basis blijft het hetzelfde. Waar ligt de kracht van jouw organisatie? Waarin ligt het onderscheidend vermogen? Dus waarom kiezen klanten voor jou? Als je dit in je achterhoofd houdt, moet het lukken met niet al te veel woorden tot die kern te komen.

Trigger met eerste alinea

En belangrijk: Kort & Krachtig moet wel betekenen helder en duidelijk. Dus heb je wat meer tekst nodig, probeer dan niet alles in een of twee alinea’s te proppen. Zorg ervoor dat die eerste alinea jouw klanten triggert contact met je op te nemen of verder te lezen.

Zet hm op!

 

Reacties