Natuurlijke huidverzorging van Nederlandse bodem

natuurlijke huidverzorging

Wat zijn we toch een ondernemend en innovatief landje. Zoveel merken van Nederlandse bodem die zijn ontstaan omdat de oprichters kansen zagen, omdat ze zien wat er beter/anders kan en niet afwachten tot iemand anders die gaat doen, maar zelf die sprong in het diepe wagen. Zo ook de ondernemers die deze natuurlijke huidverzorging labels heb opgezet.

Loveli Skincare

Opgericht door Linda, marketeer met passie voor de natuur. Zij zorgt er met haar producten voor dat we weer gebruik maken van wat de natuur te bieden heeft. Haar moeder kreeg borstkanker en werd geadviseerd op te passen deodorant te gebruiken met aluminium, maar wat dan wel… Uitzoeken waar producten nu eigenlijk van gemaakt zijn en op zoek naar de natuurlijke variant, Linda laat zien dat het kan. Met Loveli als het mooie resultaat.

Op haar site vertelt Linda precies wat zij onder ‘natuurlijk’ verstaat, zodat het geen loos begrip is, maar je weet wat er wel en wat er niet in de producten van Loveli zit. Waar het mogelijk is, kiest naast natuurlijke ingrediënten ook voor biologische ingrediënten.

Nog niet alles is zoals het wil, zo wil Linda nog stappen zetten in het verduurzamen van de verpakking, maar daar is eerst nog verdere groei voor nodig. Goede, open communicatie over wat wel, maar ook over wat nog niet gelukt is. Dat vind ik sterk, dat maakt je merk alleen maar sterker.

Naïf Skincare

Toen Sjoerd en Jochem in 2013 allebei vader werden, kwamen ze erachter dat er zelfs in babyverzorging schadelijke stoffen zaten. Met hun Naïf Skincare hebben zij daar verandering in gebracht.

Het is begonnen met een babylijn en inmiddels uitgegroeid tot een merk met volledige verzorgingslijnen voor volwassen, baby’s en kids. Producten die enkel ingrediënten bevatten die we echt nodig hebben. Ook de producten van Naïf bevatten enkel natuurlijke ingrediënten.

Duurzaamheid staat bij Naïf hoog in het vaandel. Zo wordt hard gewerkt aan het verduurzamen van de verpakkingen en hopen ze dit jaar B-corp te worden. Op hun Responsibility pagina vertellen ze nog veel meer over hun stappen naar duurzame & natuurlijke huidverzoging.

 

Ken jij/ben jij een ondernemer die ook bezig is met het veranderingen van de markt van de verzogingsproducten? Hoort deze zeker thuis in het rijtje van Natuurlijke huidsverzoging van Nederlandse bodem? Laat het ons weten!

Nieuwsgierig naar andere duurzame labels? We hebben er hier al heel wat voor je verzameld!

Fotocredits: Loveli Skincare

Reacties