Fotografe Cindy van Rees vindt dat duurzame merken gezien mogen worden en richt zich daarom alleen op merken die duurzaamheid als prioriteit zien. We spraken haar over haar werk als fotografe en de keus om enkel duurzame initiatieven te fotograferen.
Cindy vindt duurzame verhalen van ondernemers, merken en initiatieven de belangrijkste van onze tijd. De verhalen achter duurzame merken zijn treffend, oprecht en indrukwekkend en blijf je onthouden. Cindy vindt het dan ook belangrijk om deze verhalen een podium te geven. Dit doet ze door ze te visualiseren middels fotografie.
De opdrachten van Cindy variëren van het fotograferen voor duurzame bedrijven, organisaties en initiatieven en documentaire fotografie. Daarnaast zet ze zelf projecten op, met als doel te inspireren en motiveren om duurzamere keuzes te maken.
De drive om alleen duurzame merken te fotograferen, komt voort vanuit het motto waar Cindy al jaren achterstaat. Namelijk dat we allemaal een verantwoordelijkheid hebben. Dit hebben we niet alleen als persoon, maar ook in het werk dat we doen. Cindy vindt het belangrijk om met dit idee te handelen en te ondernemen, wat voor haar betekent dat ze ernaar streeft een fotograaf te zijn die bovengenoemde verantwoordelijkheid neemt en haar kennis en kunde inzet om een positieve invloed te creëren en bij te dragen aan een betere wereld. Hear, hear!
Pingback: Expansion.eco – impact laten groeien - MEZpiration